سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/2/9
1:45 عصر

سوادکوه

بدست مهدی فرهادپور در دسته

پل ورسک

پل ورسک

88/2/9
1:38 عصر

سوادکوه

بدست مهدی فرهادپور در دسته

سرزمین خورشید

88/2/8
8:53 عصر

جنگل

بدست مهدی فرهادپور در دسته

همه ایستاده اند رو به خدا

صف کشیدن نه به قد

 یک به یک در پی هم

به کجا می نگرند

مثل یک قاب عکس از پنجره ی ما پیدا

وسعتش دریا

می کنند آب دریا را خشک

شاید در پی نمکند

توی دریایی که آبی دارد شیرینتر از قندوعسل

می خواهند ماهی صیادان حتما

پس چه رسم ماهی گیریست


88/2/8
8:38 عصر

روش نصب خودکار ویندوز ایکس پی

بدست مهدی فرهادپور در دسته

همانطوری که میدانید هنگامی که قصد نصب ویندوز را داشته باشید، در حین نصب لازم است سوالاتی پیرامون نام کامپیوتر ، نوع رزولوشن ، کلمه عبور Admin ، شماره سریال ویندوز و ... را پاسخ دهید. این مساله باعث میشود که شما دقایقی طولانی را کنار سیستم باشید تا نصب ویندوز به مراحل نهایی نزدیک شود. این مساله اگر لازم باشد روزانه تعداد زیادی ویندوز نصب نمایید بیشتر نمایان میشود. با استفاده از ابزاری که در سی دی ویندوز xp در فولدر support قرار داده شده ، آن هم در یک فایل Cab !!! براحتی نسبت به نصب خودکار ویندوز اقدام نمایید.
حال روش کار:
1- در سی دی ویندوز xp به مسیر زیر مراجعه نمایید :
Support\tools\
2- فایل deploy.cab را بر روی یکی از درایوهای هارد کپی نمایید. سپس آنرا باز کرده (از طریق برنامه zip magic یا winzip یا در خود ویندوز xp اگر بر روی فایل کلیک کنید باز میشود ) و فایل setupmgr.exe را از درون این فایل cab کپی کرده و درون یک درایو از هارد کپی کنید.
3- بر روی setupmgr.exe کلیک کنید. پنجره ای باز میشود. آنرا next کنید. سپس گزینه زیر را انتخاب کرده و next کنید :
Create a new answer file
4- مطمئن شوید که گزینه installation windows unattended علامت زده شده باشد سپس next کنید.
5- در این صفحه نوع ویندوز خود را انتخاب نمایید در اینجا ویندوز xp پروفشیونال را انتخاب میکنیم. سپس next میکنیم.
6- گزینه Fully automated را علامت بزنید و next کنید.
7- در اینجا صفحه Distribution Folder نمایش داده میشود. در این صفحه به شما اجازه داده میشود که تعیین نمایید که آیا ویزارد یک پوشه توزیعی را بر روی کامپیوترتان بسازد یا پوشه توزیعی را بر روی درایو شبکه ای که شامل سورس فایلهای ویندوز میباشد ایجاد نماید.
نکته ! ساخت یک پوشه توزیعی نه تنها به شما اجازه نصب ویندوز بدون استفاده از cd را میدهد بلکه اجازه افزودن فایلهای اضافی (همانند درایورهای قطعات) برای انجام یک نصب سفارشی را میدهد. اگر قصد انجام نصب خودکار را به دفعات زیاد دارید و درایور یا پوشه مناسب را در اختیار دارید میتوانید از این گزینه استفاده کنید.
ما در این آموزش گزینه زیر را انتخاب کرده سپس next میکنیم :
No, this answer file will be used to install from a CD
8- در این صفحه گزینه مربوط به I Accept … را علامت زده و next میکنیم.
9- حال شما صفحه ای را مشاهده میکنید که با کمی دقت متوجه میشوید گزینه هایی درون این صفحه وجود دارند که شما در حین نصب ویندوز با آن برخورد میکنید. شروع به تکمیل گزینه ها به دلخواه خود کنید.
10- بعد از اتمام کار گزینه finish را بفشارید. در این قسمت مسیری برای ذخیره تنظیماتی که انجام داده اید در قالب یک فایل پرسیده میشود. شما میبایستی نام فایل را که به صورت UNATTEND.TXT انتخاب شده به WINNT.SIF تغییر دهید و یک نسخه بر روی یک فلاپی ذخیره نمایید.
11- از منوی FILE گزینه EXIT را انتخاب نمایید.
12- اکنون شما فایل اصلی را ساخته اید. فایل برای انجام عملیات نصب آماده میباشد اما ممکن است قبل از شروع عملیات مایل باشید که نگاهی به محتویات فایل بیندازید. (ممکن است بخواهید
پارامترهای اضافه تری را نیز به فایل بیفزایید. در صورت امکان با بخش HELP برنامه SETUP MANAGER مشورتهای لازم را انجام دهید.) برای این کار فایل ساخته شده را در برنامه NOTEPAD باز نمایید. شما میتوانید خطوط دیگری را نیز برحسب نیاز برای فعالیتهای دیگر مثل تعیین پارتیشن نصب دیسک سخت یا تبدیل سیستم فایل به NTFS معین نمایید. جزئیات مربوط به چگونگی انجام این کارها را میتوانید در داخل فایلهای کمکی موجود در داخل Deploy.CAB مشاهده نمایید. اگر در داخل فایل هرگونه تغییری را اعمال کردید ، فایل را ذخیره کرده و آنرا ببندید
13- فایل را بر روی فلاپی دیسک کپی نماید. سپس کامپیوتر را از طریق سی دی راه اندازی کرده و فلاپی را در داخل درایو فلاپی قرار دهید. ویندوز به صورت خودکار تنظیمات معین شده را مورد استفاده قرار میدهد

88/2/8
8:36 عصر

زنان چند شوهره در کشور ها

بدست مهدی فرهادپور در دسته

به گزارش ایونا ، تبت تنها کشوری است که در آنجا بعضی از زنان چند شوهر قانونی دارند و این کار را به اصطلاح علمی Polyandry می نامند از آنجا که اطمینان داشتیم هیچ چیز در جهان بی دلیل نیست مانند همیشه دست به دامن تحقیق زدیم تا واقعیت این کار را درک کنیم ، پس از تحقیق طولانی متوجه شدیم تنها دلیل این کار مشکلات اقتصادی است و دو دلیل برایمان آوردند .


 


 

دلیل اول : پدری که چهار فرزند دارد ، یکباره یک دختر را به عقد چهار پسرش در می آورد و البته طبق قراردادی که دارند زن مذبور هر شب یا هر هفته را با یکی از برادران بسر می برد ، با این کار اولا پدر اجازه نمی دهد که اساس خانواده اش گسیخته شود بلکه بالعکس وجود زن واحد سبب اتحاد آنان می گردد و همه پروانه سان دور یک چراغ پرواز می کنند ، ثانیا ثروت پدر که از همه مهمتر است پراکنده نمی شود و به هدر نمی رود .



دلیل دوم : اگر همان پدر در مدت یکسال چهار دختر را برای چهار فرزندش عقد کند و زنان مذبور جداگانه باردار شوند ، در مدت یکسال یک خانواده چهار نفری ، دوازده نفر خواهد شد . اما چون زمین تبت زیاد حاصلخیز نیست و مواد غذایی محدود است ، می کوشند که از تولید نسل تا جائیکه مقدور می باشد جلوگیری کنند و با این کار جمعیت تبت را همیشه به همان اندازه ای که هست حفظ کنند . ما پس از شنیدن این دلایل به مردم تبت لقب مناسبی دادیم ، لقبی که از هر جهت در خور آنهاست(اکونومیست های متفکر) !


و در آخر این سئوال برایمان پیش آمد که این جا چه بلایی به سر فرزندان می آورند و فرزندی که از یک زن واحد بوجود می آید مال کدام برادر است ؟ معلوم شد که اولاد اول به برادر بزرگتر تعلق خواهد داشت و به همین قیاس فرزندان بعدی به برادران کوچکتر خواهد رسید .


بچه ها به ترتیب تعلق به برادر بزرگتر پدر و به بقیه عمو می گویند .


زن تبتی یکی از شوهران خود را برای کار در مزرعه راهی می کند


88/2/8
8:33 عصر

آخرین تغییرات کنکور 88

بدست مهدی فرهادپور در دسته

معاون سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به زمان دقیق برگزاری کنکور 88، از توزیع اینترنتی کارت ورود به جلسه آزمون سراسری سال88 خبر داد.

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین تصمیمات اتخاذ شده در خصوص برگزاری آزمون سراسری سال 88 دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور اظهار کرد: بر این اساس کارت ورود به جلسه کنکور 88 به صورت اینترنتی توزیع خواهد شد و داوطلبان بر اساس اطلاعیه مربوطه باید در روزهای اول و دوم تیرماه با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org نسبت به دریافت پرینت کارت ورود به جلسه اقدام کنند.

وی افزود: بر این اساس داوطلبانی که در دو یا سه گروه آزمایشی شرکت کرده‌اند باید نسبت به دریافت کارت‌های ورود به جلسه مربوط اقدام کنند.

دکتر توکلی با اشاره به زمان دقیق برگزاری کنکور 88 اظهار کرد: آزمون سراسری سال 88 در صبح و بعدازظهر روزهای پنج شنبه 4 و جمعه 5 و صبح شنبه 6 تیرماه در حوزه‌های آزمونی سراسر کشور برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: داوطلبان گروه‌های آزمایشی پنج گانه باید در یک جلسه به سوالات عمومی و اختصاصی مربوطه پاسخ دهند.

معاون سازمان سنجش در خاتمه اظهار کرد: در جلسات اخیر مرتبط با آزمون سراسری سال 88 در رابطه با امنیت و حفاظت کنکور نیز تصمیمات جدیدی اتخاذ شد.


88/2/8
8:27 عصر

پایان معمای 27 ساله ی یک جنایت

بدست مهدی فرهادپور در دسته

اعتماد: مردی که متهم است به خاطر اختلاف با پسردایی اش او را به قتل رسانده پس از گذشت 27 سال از وقوع جنایت به خط پایان رسید.به گزارش خبرنگار ما این مرد که حسن نام دارد از سال 60 به اتهام قتل تحت پیگرد قرار گرفت اما دستگیری او 20 سال و صدور حکمش هفت سال به طول انجامید.

کشف جسد


روز 9 آذرماه سال 60 ماموران پلیس آگاهی فیروزآباد از وقوع جنایتی در اراضی کشاورزی اطراف شهر مطلع شدند و پس از اینکه به آنجا رفتند با جسد مردی 40ساله به نام ایوب مواجه شدند.

 

هنگامی که متخصصان پزشکی قانونی به بررسی نحوه وقوع قتل پرداختند، اعلام کردند اصابت یک گلوله به سینه مقتول باعث خونریزی شدید داخلی شده و وی را از پا درآورده است.

 

کارآگاهان در حالی که هیچ رد پایی از قاتل یا قاتلان وجود نداشت، احتمال آشنایی آنها را با ایوب مطرح کردند چرا که مرد 40ساله زمانی که نوبت آبیاری زمین کشاورزی اش بود در آنجا هدف قرار گرفته شده بود و عامل یا عاملان جنایت می دانستند او چه موقعی سر زمین حضور دارد.

 

با مطرح شدن این فرضیه کارآگاهان به تحقیق درباره روابط شخصی ایوب پرداختند و فهمیدند او با پسرعمه اش اختلافات شدیدی داشته است. هنگامی که معلوم شد پسردایی 46ساله مقتول به نام حسن از زمان جنایت فراری شده است احتمال وقوع جنایت به دست او قوت گرفت.

20 سال تحقیقات


کارآگاهان در آن زمان جست وجوی وسیعی را برای یافتن سرنخی از محل اختفای حسن انجام دادند ولی هیچ اثری از او به دست نیامد و نزدیکان وی نیز از این مرد میانسال خبری نداشتند.

 

پس از گذشت مدتی از جنایت در زمین کشاورزی پرونده به حالت راکد درآمد و امیدها برای بازداشت مظنون اصلی از بین رفت. در این بین خانواده قربانی همچنان اصرار داشتند قاتل ایوب باید شناسایی و مجازات شود.

 

سرانجام پس از گذشت 20 سال از تیراندازی مرگبار اخباری به دست پلیس رسید که نشان می داد حسن در شهر سپیدان زندگی می کند. با افشای این موضوع گروهی از ماموران پس از اخذ نیابت قضایی به آنجا رفتند و حسن را دستگیر کردند.

 

متهم در بازجویی های اولیه اتهام قتل را نپذیرفت و گفت؛ «اگر چه زمان حادثه در زمین کشاورزی ایوب بودم، قتل کار من نیست.»

 

حسن ماجرا را این طور توضیح داد؛ از مدت ها قبل بر سر نوبت آب زمین با پسردایی ام اختلاف داشتم ولی هرگز به مرگ او راضی نبودم.پس از آنکه تیراندازی رخ داد احتمال دادم مرا به جرم قتل دستگیر می کنند به همین دلیل فرار کردم و در این 20 سال بدون اینکه خطایی مرتکب بشوم در سپیدان زندگی آرامی داشتم و تصورم این بود که ماجرای قتل هم فراموش شده است و دیگر کسی برای دستگیری من اقدام نخواهد کرد.

قصاص


انکارهای حسن رسیدگی به این پرونده را پیچیده تر کرد. از یک سو گذشت 20 سال از وقوع جنایت، آثار و ادله اثبات جرم را از بین برده بود و از طرفی دیگر متهم حاضر به همکاری نمی شد. در این شرایط پرونده در اختیار قاضی شعبه دوم دادگاه عمومی فیروز آباد قرار گرفت و جلسات محاکمه متهم شروع شد.

 

اولیای دم مقتول با گناهکار خواندن حسن برای او درخواست حکم مرگ کردند اما مرد 66 ساله همچنان از پذیرفتن اتهامش طفره می رفت. او در جلسه های دادگاه بالاخره پذیرفت زمان درگیری سلاح به همراه داشته اما مدعی شد هرگز تیری با آن شلیک نکرده است.

 

پرونده پرابهام این جنایت تا آنجا پیش رفت که حسن ادعای تازه یی را مطرح کرد و انگشت اتهام را به سوی برادرزاده اش نشانه گرفت.

 

او گفت؛ آن زمان به غیر از من پسر برادرم سر زمین حضور داشت و او هم مسلح بود و این احتمال وجود دارد که وی ایوب را کشته باشد.

 

ادعای جدید متهم این معما را پیچیده تر کرد و تحقیقات جدیدی در این خصوص انجام شد تا اینکه بالاخره برادرزاده حسن از نظر قاضی دادگاه بی گناه شناخته شد چرا که وی هیچ خصومتی با پسردایی پدرش نداشت و اینکه بدون هیچ انگیزه یی قتل انجام بدهد دور از ذهن بود.

 

در نهایت قاضی دادگاه حسن را به قصاص محکوم کرد اما این رای با اعتراض متهم مواجه شد و قضات شعبه 26 دیوان عالی کشور مکلف شدند به بررسی مجدد پرونده بپردازند.

 

چندی قبل در حالی که هفت سال از شروع تحقیقات قضایی می گذشت قضات دیوان اعلام کردند با قاضی دادگاه بدوی هم عقیده هستند و حسن باید قصاص شود. به این ترتیب نام حسن که اکنون 73ساله است در فهرست مرگ قرار گرفت و حالا پرونده او روی میز واحد اجرای احکام دادسرای شیراز است تا بعد از طی مرحله استیذان وی به دار آویخته شود. ش

88/1/25
2:22 عصر

اولین شعر

بدست مهدی فرهادپور در دسته

 

سرشاخ برگی مانده

سر کوه پاشیده شده رنگ طلا

همه جا خورشید است

آسمان شب مانده است روی زمین

مورچه دارد عجله

وقت برداشت او نزدیک است

پس چرا انسان مانده است بی کار روی زمین

کاشته ی او چه شده

شاید بهارش ماندنی است